Meme Ağrısı

Meme Ağrısı Nedir?

Meme ağrısı (mastalji) değişik sebeplere bağlı olarak hissedilen bir semptomdur. Ağrının çeşidi farklılık gösterebilir. Yanma tipi ağrı, keskin ağrı, gerginlik ve memede hassasiyet şeklinde kendini gösterebilir. Tek bir memede veya iki memede birden görülebilir. Genellikle yerleşim yeri memeyi 4 parçaya böldüğümüzde üst dış bölmedir. Ayrıca ağrının şiddetine göre hafif, orta ve şiddetli olarak ayrılabilir. Memede ağrı sorunu döngüselde olabilir örneğin adeti döngüsünün belli zaman dilimlerinde ortaya çıkıp belli süre sonra kaybolur. Döngüsel olmayan meme ağrıları ise genelde menopoz döneminde ortaya çıkar tedavi olunmadığı durumda 2-3 yıl sürebilir. Döngüsel olmayan meme ağrıları aynı zamanda yayılım gösterebilir kol ağrısı yan ağrısı gibi bulgular oluşabilir.

Meme Ağrısı Nedenleri?

Farklı sebeplerden dolayı meme ağrısı oluşabilir. Meme ağrısının nedenini bulmak kolay bir iş değildir. Birçok etmen birçok bileşen etkili rol oynayabilmektedir. Adet döngüsü ile ilişkili olan ağrının temel nedeni hormonlardır. Döngüsel olmayan meme ağrısının ise başlıca sebeplerini sıralarsak;

• Enfeksiyon (mastit)
  • Meme kanallarında süt kanallarında tıkanıklık
  • Kullanılan ilaçlar
  • Geçirilmiş ameliyatlar
  • Hormonal sebepler
  • Fiziksel (büyük meme) ( genellikle boyun ve sırt ağrısı eşlik eder)

Tanı Ve Tedavi

Meme ağrısının tanısı ayrıntılı bir sorgulama ve arkasından meme muayenesi ile konulur. Gerekli görüldüğü takdirde yardımcı olarak laboratuvar tetkikleri ve görüntüleme yöntemlerine başvurulabilir. O yüzden meme ağrısı yaşadığınızda doktora görünmekten kesinlikle çekinmemelisiniz. Döngüsel olan meme ağrıları kendiliğinden geçer adet olduktan sonra ağrı hala devam ediyorsa ağrı kesici özellikli non-steroid antiinflamatuar içerikli medikal tedavilere başvurulabilir. Döngüsel olmayan ağrılarda altta yatan sebebe göre tedavi uygulanır. Büyük memelerden dolayı oluşan ağrılarda özel üretilmiş destekli sütyen kullanılabilir. Bu ağrı küçümsenecek bir ağrı değildir boyun ve sırt ağrısına sebep olur boyun fıtığına neden olur bu duruma engel olmak için meme küçültme operasyonları düşünülmelidir. Bazı oral kontraseptifler (doğum kontrol hapları) meme ağrısına sebebiyet verir. Bu durumda doktorunuz ile görüşüp doz ayarlaması veya başka bir yöntem denenebilir.

Menopoz sonrası hormon çekilmesine bağlı oluşabilecek ağrılarda hormon tedavisi uygulanır. Ancak doz ayarlaması iyi yapılmalı ve yakın takip gerekir. Meme ağrısının en korkulanı ise meme kanseridir. Erken tanı hayat kurtarır bu konuda her kadın bilinçlendirilmeli. Kadınlarımız ise danışmanlık almalı. Bu tür ciddi konularda hayati meselelerde ben bilirim şeklinde düşünmemek doğru bir yaklaşım olacaktır. Eğer mem kanseri tanısı konulursa radyoterapi, kemoterapi veya cerrahi tedavi seçenekleri mevcuttur.

Eğer meme ağrınız varsa bizlere mutlaka ulaşın ki en kötü durumlarda dahi erken tanı ve tedavite başlama hayat kurtarıcıdır. Sağlıcakla kalın.

Saygılarımla.